СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ Закладу Освіти

1. Система управління ЗЗСО визначається Конституцією України, ст. 24 Закону України

«Про освіту» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text), Законом України «Про повну загальну середню освіту» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text), Статутом ЗЗСО та іншими установчими документами.


1. Управління діяльністю навчального закладу здійснюється відділом освіти, культури молоді та спорту Івано-Франківської селищної ради та його засновником – Івано-Франківською селищною радою.

2. Керівництво закладом здійснює його керівник. -Директор школи Бордуляк Михайло Дмитрович

3. Керівник закладу є представником Мальчицького ЗЗСО І-ІІ ступенів у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами школи.

4. Директором навчального закладу може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до вимог чинного законодавства та рішень селищної ради.

5. Директор призначається на посаду Івано-Франківським селищним головою за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог чинного законодавства та положення про конкурс, затвердженого Засновником. З директором навчального закладу Івано-Франківський селищний голова укладає строковий трудовий договір (контракт), в порядку та на строк, передбачений Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами чинного законодавства.

6. Директор закладу освіти звільняється з посади Івано-Франківським селищним головою у зв’язку із закінченням строку трудового договору (контракту) або достроково відповідно до вимог чинного законодавства та умов укладеного трудового договору (контракту).

7. Повноваження керівника закладу загальної середньої освіти визначаються законодавством та установчими документами закладу освіти.

8. Призначення та звільнення заступників, педагогічних та інших працівників здійснюється керівником закладу.

9. Проведення конкурсу проводиться у відповідності до Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Івано-Франківської селищної ради.

10. Призначення за конкурсом застосовується до посад, що стали вакантними в установленому трудовим законодавством Порядку.

11. У разі надходження до засновника обґрунтованого звернення Піклувальної ради або Ради закладу щодо звільнення керівника засновник зобов’язаний розглянути його і прийняти обґрунтоване рішення у найкоротший строк.

12. Керівник закладу освіти:

  • здійснює керівництво навчальним закладом, педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • організовує освітній та виховний процеси;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень здобувачів освіти;
  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, здійснення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи освіти та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • забезпечує права здобувачів освіти на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • призначає класних керівників, завідувачів навчальними кабінетами, керівників гуртків, завідувачів майстернею;
  • призначає працівників технічного та обслуговуючого персоналу;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • здійснює контроль за проходженням працівниками в установлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
  • в установленому порядку розпоряджається шкільним майном і коштами;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • за погодженням із представниками трудового колективу затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників школи;
  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів освіти та виховання;
  • відповідає за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та конференцією, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо;
  • є головою педагогічної ради.

13. Для вирішення основних питань діяльності школи створюється колегіальний орган управління – педагогічна рада. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб школи. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не менше 4 разів на рік.

14. Педагогічна рада:

  • планує роботу закладу;
  • схвалює освітні програми закладу та оцінює результативність їх виконання;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу, їх відрахування, випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності здобувачів освіти, працівників школи та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту школи та проведення громадської акредитації закладу;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу до її повноважень.
  • педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю закладу.

15. Рішення педагогічної ради закладу загальної середньої освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

16.Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу є конференція учасників освітнього процесу, яка скликається не менше одного разу на рік. Право скликати конференцію мають: голова Ради закладу, керівник закладу, засновник. Делегати конференції з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

  • педагогічного колективу – зборами педколективу;
  • здобувачів базової освіти – класними зборами;
  • батьками – батьківськими зборами та класними зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів, а саме:

від педагогічного колективу – 10 чоловік;

від учнів – 10 чоловік;

від батьків – 10 чоловік.

Конференція правомірна, якщо в роботі бере участь не менше половини делегатів від кожної категорії. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

17. Конференція :

  • обирає Раду закладу її голову;
  • встановлює термін повноважень;
  • заслуховує звіт керівника і голови Ради закладу про їхню роботу, дає їм оцінку відкритим або таємним голосуванням;
  • розглядає питання освітньої, виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу;
  • приймає рішення, які стимулюють працю керівника, голови Ради закладу;
  • приймає Статут закладу і вносить до нього необхідні зміни.

18. У період між конференціями діє Рада закладу ( далі Рада).

19. До складу ради закладу обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів школи, батьків і громадськості.

20. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.

21. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

22. Рішення Ради ухвалюється більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі однакової кількості голосів вирішальним є голос голови Ради. Рішення Ради, що не суперечать чинному законодавству та цьому Статуту, в семиденний термін доводяться до відома педагогічного колективу, здобувачів освіти, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

23. У разі незгоди адміністрації закладу з рішенням Ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

24. До складу узгоджувальної комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, трудового колективу навчального закладу.

25. Очолює Раду голова, якого обирають зі складу Ради. Головою Ради може бути член педагогічної ради. Керівник та його заступники не можуть бути головою Ради.

26. Для вирішення поточних питань Рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.

27. Склад комісій і зміст їх роботи також визначає Рада.

28. Члени Ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов’язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

29. Рада закладу:

  • організує виконання рішень загальних зборів;
  • затверджує режим роботи навчального закладу;
  • вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
  • спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
  • разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням цього Статуту;
  • сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  • спільно з педагогічною радою ухвалює рішення про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні», срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальним листом «За високі досягнення у навчанні», похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;
  • разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, ураховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
  • погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
  • заслуховує звіт голови Ради, інформацію керівника та його заступників з питань освітньої, виховної та фінансово-господарської діяльності;
  • бере участь у засіданнях атестаційної комісії, на яких обговорює питання про присвоєння кваліфікаційних категорій учителям;
  • вносить на розгляд Ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
  • є ініціатором проведення добродійних акцій;
  • вносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
  • ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
  • сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків або осіб, які їх замінюють, до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
  • розподіляє і контролює кошти навчального закладу, ухвалює рішення про надання матеріальної допомоги здобувачам освіти;
  • розглядає питання родинного виховання; за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, бере участь в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
  • сприяє педагогічній освіті батьків;
  • сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
  • розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти дітьми шкільного віку;
  • організує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

30. У закладі за рішенням конференції або Ради можуть створюватися і діяти органи учнівського самоврядування, батьківський комітет, методичні кафедри, комісії, асоціації, тощо.

31. У відповідності до рішення засновника створюється Піклувальна рада закладу.

32. Піклувальна рада закладу сприяє вирішенню перспективних завдань її розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення її діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії школи з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

33. Члени Піклувальної ради школи мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу з правом дорадчого голосу.

34. До складу Піклувальної ради закладу не можуть входити здобувачі освіти та працівники школи.

35. Піклувальна рада закладу має право:

  • брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу та контролювати її виконання;
  • сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
  • аналізувати та оцінювати діяльність закладу та її керівника;
  • контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу;
  • вносити засновнику закладу подання про заохочення або відкликання керівника закладу з підстав, визначених законом;
  • здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу.
Кiлькiсть переглядiв: 146

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.